Italian flag Russian flag German flag Netherlands flag Belgium flag Austrian flag French flag Spanish flag British flag

Kogellager vs GlijlagerKogellager

Het glijlager is al lange tijd de spierkracht van de turbo, maar een kogellager cartridge is nu een betaalbare technologische vooruitgang dat er aanzienlijke prestatieverbeteringen biedt aan de turbocompressor. Kogellager innovatie begon als een resultaat te werken met de Garrett Motor Sports groep van enkele raceklasse waar hij ontvangen heeft de term de 'cartridge kogellager'. De cartridge is een bus systeem dat een set van hoekcontactkogellagers aan beide zijden bevat, terwijl het traditionele lagersysteem bevatte een reeks van glijlagers en een stuwdruklager.

Turbo ReactieGlijlager

Bij het besturen van een voertuig met de cartridge kogellager turbo, vindt u uitzonderlijk scherpe en sterke reactie op het gaspedaal. Garrett kogelgelagerde turbo spool een stijging van 15% sneller dan traditioneel tijdschrift lagers. Dit levert een verbeterde reactie kan worden omgezet sneller 0-60 mph snelheid. In feite, sommige professionele chauffeurs met behulp van Garrett kogelgelagerde turbo systemen beweren dat ze het gevoel dat ze aan het rijden bent een grote, atmosferische motor.

Verminderde Oliestroom

Het kogellager ontwerp vermindert de hoeveelheid olie voldoende smering. Deze lagere hoeveelheid olie vermindert de kans op lekkage afdichting. Ook het kogellager is meer tolerant ten opzichte van marginale Lube voorwaarden, en vermindert de mogelijkheid van turbo niet op de motor uitgeschakeld.

Verbeterde Rotor Dynamiek en Duurzaamheid

De bal lagerpot geeft een betere demping en controle over de as beweging, waardoor een betere betrouwbaarheid van zowel alledaagse en extreme omstandigheden. Bovendien de tegenover hoekcontactlager patroon elimineert de noodzaak voor het axiale lager, gewoonlijk een zwakke schakel in de turbo lagersysteem.

Extra Kogellager Opties

Een andere optie vindt men is een hybride kogellager. Deze bestaat uit het vervangen alleen de compressor zijde glijlager met een hoekcontactkogellager. Sinds de single kogellager kan de stuwkracht slechts in een richting, een druklager is nog steeds noodzakelijk en sleep in de turbine kant glijlager is ongewijzigd. Met de Garrett kogellager cartridge de rotor-groep wordt volledig ondersteund door de kogellagers, maximale efficiëntie, prestaties en duurzaamheid.

Informatie verstrekt door: Garrett Performance Producten