Italian flag Russian flag German flag Netherlands flag Belgium flag Austrian flag French flag Spanish flag British flag

Cilinderkop Portering

Dit is een van de belangrijkste factoren om te overwegen (samen met nokkenassen) als turbo die voldoen aan jouw motor als het kan een van de grootste effecten op de turbo prestaties. Veel mensen geloven (ten onrechte) dat groter beter is als het gaat om de haven grootte en het ontwerp bij het wijzigen van een cilinderkop ... Dit kon niet minder waar gemonteerde een turbo auto.

Cilinderkoppen

Een turbo is afhankelijk van het uitlaatgas snelheid en uitbreiding naar de juiste zo werken als de uitlaatpoorten te groot zijn de gas uitzet te snel afkoelt en vertraagt ​​... Hetzelfde kan gezegd worden (in mindere mate) aan de inlaatzijde. Een grote haven heeft meer lucht en tijd in te vullen, zodat het netto resultaat kan meer vertraging zijn. Het is algemeen bekend deze dagen dat de fabrikanten steeds beter en beter als het gaat om de cilinderkop ontwerp en de productie ... zozeer zelfs dat sommige tuners daadwerkelijk de macht verloren "porten" een cilinderkop ... de grootste winsten worden meestal gemaakt uit zorgvuldig opruimen, matching en blauw-drukken van de havens.

Knock Sensoren

De meeste moderne motoren zijn nu voorzien van ten minste een klopsensor, sommige hebben zelfs een per cilinder. Het apparaat kan voelen interne kartelschaar (niet hoorbaar voor het menselijk oor en relais deze informatie terug naar de ECU, die vervolgens kunnen onverwijld over tot aanpassing van de ontstekingstijdstip te schrappen. Een must op elke hoge prestaties motor.